המלחמה בסרטן השד

בכתבה מרגשת שפורסמה לאחרונה באתר סלונה משתפת אורנית שלמה בסגירת המעגל האישית שלה. בגיל 32 כשכל החיים עוד לפניה התבשרה אורנית כי חלתה בסרטן השד (קישור לדף סרטן השד – מידע). אחרי תהליך ארוך של החלמה פיזית ורגשית היא השתתפה החודש בתצוגת אופנה, שיתוף פעולה מרגש בין חברת רנואר לבין יאנה דרום – לצד 20 נשים חזקות המתמודדות ומחלימות מהמחלה. בכתבה המרגשת היא מצליחה לתאר בהומור ובכאב את הרגעים שליוו אותה וגרמו לה להבין כי דבר אינו מובן מאליו.

“הכל התחיל כשמשהו היה נראה לא תקין במרקם של העור באזור השד”, מספרת אורנית. היא החלה בסדרת בדיקות ואת הטלפון שבישר על תוצאות בדיקת הביופסיה בשד שהעידו על גידול סרטני היא קיבלה בעודה בעבודה. “ישבתי במשרד חנוקה מדמעות וחברתי ששמעה את השיחה עזבה הכל והצטרפה אליי לפגישה עם הרופא. התרגלתי לעצמאות ולאחריות יוצאת דופן אבל יש משמעות אדירה לאפשרות לא להיות לבד ברגעים שכאלו”, היא משתפת בכנות.

ניצלתי מתופעות לוואי מכימותרפיה בסרטן השד

עם קבלת החדשות, גייסה אורנית את המשפחה והחברים לצידה. “באותם ימים גם התחברתי לקבוצת ‘חברות לדרך’ ולימים גם לקבוצת ‘גמאני חליתי בסרטן השד’ אותה הקימה יאנה דרום, אושיית אופנה ואישה מדהימה שמלווה אותנו הנשים שהתמודדו ומתמודדות בגובה העיניים עם קסם אישי מטורף”, היא נזכרת בחיוך. האונקולוגית שטיפלה בה הציעה לה ישר לעבור טיפולי כימותרפיה בסרטן השד בגלל גילה הצעיר אבל אורנית שהייתה משוכנעת שכל אישה היא עולם בפני עצמו ואין מקום להתנהלות גורפת המשיכה לחוות דעת מקצועית נוספת. היא הגיעה למומחית שד נוספת שהמליצה קודם כל לנתח, כמו כן  ושלחה חלק מרקמת הגידול נשלחה לבדיקת אונקוטייפ שד של חברת אונקוטסט. בדיקה שתוצאותיה יגידו האם תוספת של  טיפול כימי אכן יעילה עבורה. אחרי המתנה שלוותה בתחושות מורכבות – מצד אחד הגידול איננו ומצד שני הדרך עדיין אינה ברורה לחלוטין, התבשרה אורנית שעל פי תוצאות בדיקת האונקוטייפ שד תוספת טיפול כימי אינה נדרשת ולכן אין צורך שתעבור  טיפולי כימותרפיה משלימים – “הרגשתי שניצלתי מתופעות לוואי מכימותרפיה בסרטן השד שכל כך חששתי מפניהן, הודיתי לאל שאינני צריכה לעבור גם אותן”.

החלמה מסרטן השד

אחת ההתמודדויות המורכבות ביותר בהן משתפת אורנית בכתבה מתייחסת לשאלת שימור הפוריות, נוכח גילה הצעיר. “זו היתה סערת רגשות שקשה לתאר במילים”, היא אומרת. “ברגע שידעתי שאני עתידה לעבור ניתוח התחלתי לברר על הנושא ובדרך לשולחן הניתוחים עצרתי לרגע וידעתי שעל זה אני לא רוצה לוותר. בעיצומו של הכאוס עברתי שני סבבים של הפריה והזרקות של הורמונים, חלמתי על חיים נוספים בעתיד בעודי חובקת ‘גידול’ אחר שרק מחכה להיפטר ממנו”.

“כשאומרים לי היום שאני גיבורה אני יודעת שזה מכורח הנסיבות אבל אני בהחלט יודעת גם שעברתי תקופה של שינוי וקבלה של עצמי, וזה שלב חשוב ומשמעותי בתהליך ההחלמה”.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן